Wat is boulderen?

Wat is boulderen?

 

In de afgelopen jaren is sportklimmen een mainstream sport geworden. Boulderen is het snelst groeiende onderdeel binnen de klimsport. Boulderen is laagdrempelig en heeft een sterk sociaal karakter. Je kunt meteen beginnen, geen gedoe met touwen en verplichte cursussen. De wanden zijn vier meter hoog met dikke valmatten eronder.

 

Klimmen verbetert de algehele fitheid. Je traint er kracht, uithoudingsvermogen, flexibiliteit, coördinatie en behendigheid mee. Het is de perfecte manier om tijd door te brengen met vrienden en je hoofd tot rust te laten komen na een drukke studie- of werkdag.

Beginnen met boulderen

 

Heb je nog nooit geklommen? Kom langs en probeer het! Je hebt geen uitrusting, cursussen of klimpartner nodig. Er zijn genoeg makkelijke circuits om te ontdekken. Er zijn 9 circuits op kleur met elk 16 tot 18 boulders, waarvan één speciaal voor kinderen die sterk varieert in moeilijkheid. Elke week worden alles circuits op één wanddeel vervangen om het interessant en uitdagend te houden. In een circuit kom je een groot scala aan hellingshoeken en bewegingen tegen en krijg je een complete workout.

WatisboulderenWeb

Bij ons wil je blijven

 

Boulderhal Roest is een grote indoor klimfaciliteit (1500m2 vloeroppervlak en 600m2 wandoppervlak) met uitgebreide trainingsmogelijkheden. Er is een crossfit set-up en een 40° LED MoonBoard. Daarbij een gezellige sfeer en een relaxte bar met goede koffie, lekker eten en een ruim assortiment bieren en fris.

 

Als je lid bent van Roest kun je ook boulderen bij onze andere locaties:

Energiehaven Utrecht | Kunststof Leiden | Radium Maastricht

DSC02047

Veilig Boulderen

  • Ga niet op de mat staan, zitten of liggen als je niet aan het boulderen bent.
  • Hou minimaal 1,5 meter afstand tot andere klimmers.
  • Houd je armen voor of naast je lichaam.
  • Draag geen sieraden of voorwerpen bij je.
  • Leg pofzakken, borstels etc altijd naast de mat.
  • Zorg voor een vrije valzone zonder andere klimmers.
  • Afklimmen is veiliger dan afspringen, er zijn speciale grepen geplaatst om dit makkelijker te maken.
  • Probeer plat op je voeten te landen.
  • Verdeel de impact, land op beide voeten.
  • Land nooit met gestrekte armen of benen.
  • Veer door je knieën bij de landing.
  • Rol door naar achteren bij een val van hoogte.
  • Buig niet naar voren bij de landing.